Введение
Глава 1. ЯЗЫК ПРОГРАММИРОВАНИЯ С
Немного о TURBO С++
Этапы обработки программ
Наша первая программа
Вывод информации на экран, функция printf
Арифметические выражения, математические и некоторые другие полезные функции
Выражения присваивания и ввод данных в программу
Условные выражения
Циклические выражения
Массивы
Адреса и указатели
Функции
Файлы
Графические возможности TURBO С++
Глава 2. ОБЪЕКТНО-ОРИЕНТИРОВАННОЕ ПРОГРАММИРОВАНИЕ И С++ BUILDER
Техника работы в С++ Builder
Структуры
Классы
Перегрузка функций и операторов
Многопотоковые приложения
Глава 3. ПЕРЕДАЧА ИНФОРМАЦИИ В СЕТЯХ
Введение в компьютерные коммуникации
Простейшие коммуникационные программы
Программирование сокетов
Коммуникации по телефонным линиям
Глава 4. ЗАПИСЬ, ОБРАБОТКА И ВОСПРОИЗВЕДЕНИЕ ЗВУКА
Аналоговый и цифровой звук
Звуковое оснащение компьютера
Основы программирования звукозаписи
Программы записи и воспроизведения звука
Программируем сжатие аудиоинформации
Глава 5. ПРОГРАММИРОВАНИЕ РАБОТЫ С ВИДЕО
Ввод и вывод изображения
VCL для записи и воспроизведения видео
Программирование видео средствами Win32 API
Сжатие видеоинформации
Работа с видео в системе DirectX
Глава 6. IР-ТЕЛЕФОНИЯ СВОИМИ РУКАМИ
Очень краткое вступление
Передача аудио в реальном времени
Не звуком единым
Финал: свой видеотелефон
API Design for C++, Second Edition provides a comprehensive discussion of Application Programming Interface (API) development, from initial design through implementation, testing, documentation, release, versioning, maintenance, and deprecation. It is the only book that teaches the strategies of C++ API development, including interface design, versioning, scripting, and plug-in extensibility. Drawing from the author's experience on large scale, collaborative software projects, the text offers practical techniques of API design that produce robust code for the long-term. It presents patterns and practices that provide real value to individual developers as well as organizations. The Second Edition includes all new material fully updated for the latest versions of C++, including a new chapter on concurrency and multithreading, as well as a new chapter discussing how Objective C++ and C++ code can co-exist and how a C++ API can be accessed from Swift programs. In addition, it explores often overlooked issues, both technical and non-technical, contributing to successful design decisions that produce high quality, robust, and long-lived APIs. It focuses on various API styles and patterns that will allow you to produce elegant and durable libraries. A discussion on testing strategies concentrates on automated API testing techniques rather than attempting to include end-user application testing techniques such as GUI testing, system testing, or manual testing.